Warsztat samochodowy - jaki wybrać?

ylko posiadanie odpowiednich części ? niezbędne jest zastosowanie specjalistycznych płynów czy substancji smarnych, dzięki którym wybrane elementy samochodu nie tylko lepiej spełniają swoje zadanie, ale także mogą być o wiele trwa

Dodane: 13-10-2016 13:43
Warsztat samochodowy - jaki wybrać? silniki wycieraczek

Potrzebne elementy samochodowe

Każde auto składa się z naprawdę wielu elementów różnego rozmiaru. Co więcej, do prawidłowego funkcjonowania naszego samochodu często nie wystarczy tylko posiadanie odpowiednich części ? niezbędne jest zastosowanie specjalistycznych płynów czy substancji smarnych, dzięki którym wybrane elementy samochodu nie tylko lepiej spełniają swoje zadanie, ale także mogą być o wiele trwalsze. Sklepy oferujące wyposażenie samochodowe mają bardzo szerokie oferty. Zazwyczaj główny asortyment stanowią elementy należące do układu kierowniczego czy hamulcowego, gdyż te części należy wymieniać co jakiś czas a są one najważniejsze w każdym samochodzie z uwagi na to, że zapewniają bezpieczeństwo nie tylko kierującemu, ale również pasażerom.


Układy w samochodzie

Ułożenie elementów pod maską i nie tylko w sprawnie działających samochodach może wydawać się dla laika naprawdę dość skomplikowana. Jak wiadomo, do odpowiedniego funkcjonowania każdego samochodu jest potrzebna współpraca wielu układów. W każdym aucie mamy więc wobec tego układ kierowniczy, odpowiadający za sterowanie samochodem; układ hamulcowy, dzięki któremu możemy zatrzymać się w odpowiednim momencie czy też układ napędowy, który sprawia, że jedziemy z taką prędkością, jaką obierzemy za odpowiednią w danym rejonie. Oczywiście, wszystkie samochody są również wyposażone w części elektryczne, elementy związane z układem paliwowym czy filtry a także wiele innych części różnego rodzaju.


Paliwo do diesla

Paliwem spalanym w silniku wysokoprężnym jest zwykle olej napędowy lub (w przypadku wolnobieżnych silników wielkogabarytowych) mazut. Istotną cechą paliw dla silników wysokoprężnych jest liczba cetanowa, która świadczy o zdolności do samozapłonu. Ponadto paliwo musi spełniać funkcje smarne w układzie wtrysku paliwa, przez co paliwa alternatywne do silników wysokoprężnych (np. zużyty lub świeży olej roślinny ? zob. olej rzepakowy) do nowoczesnych systemów wtrysku nie nadają się, ponieważ istnieje możliwość zatarcia i zablokowania sadzami precyzyjnych otworków wtryskiwaczy. Ponadto jego liczba cetanowa jest niska co jest istotną wadą (zwiększa się znacznie zwłoka zapłonu i silnik wchodzi w obszar dymienia). Znacznie lepsze są estry olejów roślinnych (tzw. biodiesel). Zużycie tego paliwa jest wyższe o kilka procent, co wynika z mniejszej wartości opałowej niż oleju napędowego. Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny, zbudowany przez Rudolfa Diesla zasilany był olejem arachidowym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym