Reklama i usługi poligraficzne - czy idą w parze?

numerowanieZjawisko numerowania druku może służyć jako swoista metoda zabezpieczająca, czyli druk zabezpieczający. Dowody osobiste, karty płatnicze i inne ważne dokumenty. Metody na druk numeru jest kilka, może to być zwykły druk

Reklama i usługi poligraficzne - czy idą w parze? naklejki reklamowe
Obecnie jest dostępnych sporo mediów reklamy, np. , które można zamówić w drukarni i przyklejać je na produkty. Jakie jeszcze poligraficzne produkty pomagają w marketingu?

Druk i jego numerowanie

Zjawisko numerowania druku może służyć jako swoista metoda zabezpieczająca, czyli druk zabezpieczający. Dowody osobiste, karty płatnicze i inne ważne dokumenty. Metody na druk numeru jest kilka, może to być zwykły druk typograficzny, druk laserowy, wypukły, czy hologram.

W druku cyfrowym można jeszcze nadawać unikalny numer podczas samego procesu drukowania. Co ciekawe nie tylko ważne dokumenty ulegają numeracji. Często numerowane są partie produktów, np. puszki czy folie do pakowania produktów spożywczych, jednak nie jest to jako tako numerowanie druku, a numer danej partii.


Nalepki - różne kształty, kolory...

Naklejki, czy też nalepki, mogą przybierać przeróżne formy, kształty oraz mogą być drukowane na różnych materiałach. Wszystko zależy jedynie od wyobraźni grafika, które takie naklejki projektuje.

W kwestii samego druku takich naklejek to najczęściej stosuje się technikę druku cyfrowego, ponieważ jest stosunkowo tania i daje wydruk dobrej jakości. Czasami można też spotkać wypukłe naklejki, które jak sama nazwa wskazuje, są wypukłe. Powstają najczęściej przy użyciu żywicy lub plastiku i maja szerokie zastosowanie w ozdabianiu wnętrz oraz oklejaniu samochodów.


Drukarnie kiedyś i dziś

Drukarnie są potrzebne, co do tego nikt nie ma wątpliwości, jednak czy są tak samo potrzebne jak 20 lat temu? To już kwestia dyskusyjna, ale z pewnością trochę zmieniły się potrzeby rynku i zapotrzebowania konsumentów.

Znacznie zwiększyła się bowiem produkcja materiałów marketingowych- ulotki, bannery, gazetki promocyjne, reklamy- a zmniejszyła produkcja książek oraz czasopism, głównie za sprawą popularyzacji internetu. Czy doczekamy czasów kiedy drukarze, operatorzy DTP oraz właściciele drukarni będą musieli poszukać sobie nowego zajęcia?