Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron

naleźć dobrego mechanika to jak znaleźć gar złota na końcu tęczy, wręcz graniczy z cudem. No może aż tak źle nie jest, ale każdy kto na samochód wie, że jest to zadanie wymagające dużej ilości poszukiwań. Na szczęście w dobie i

Dodane: 02-09-2016 06:51
Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron sprawdzone warsztaty samochodowe
Warto znaleźć rzetelnego mechanika, gdyż to pewna droga, aby naprawić nasz samochód szybko i profesjonalnie. Jak wybrać warsztat i na co uważać?

Poszukiwania warsztatu

Znaleźć dobrego mechanika to jak znaleźć gar złota na końcu tęczy, wręcz graniczy z cudem. No może aż tak źle nie jest, ale każdy kto na samochód wie, że jest to zadanie wymagające dużej ilości poszukiwań.

Na szczęście w dobie internetu można znaleźć bardzo szybko dobrego mechanika, wystarczy dobrze przeszukać różne fora dyskusyjne i portale informacyjne. Zazwyczaj ci dobrzy mechanicy mają swoje strony www, lub chociaż wizytówki na różnych portalach ogłoszeniowych. Generalnie dla chcącego nic trudnego.


Mechanik od zadań specjalnych

Każdy warsztat samochodowy ma swoją specjalizacje, coś w czym są najlepsi - a przynajmniej tak twierdzą. Jest niby sporo warsztatów, które zajmują się wszystkim, ale często nie na takim samym poziomie jak te wyspecjalizowane. Zgodnie z zasadą, ze jak coś jest do wszystkiego to często jest do niczego.

Na szczęście w sieci jest wiele serwisów ogłoszeniowych, gdzie warsztaty mogą zamieścić swoje wizytówki wraz ze specjalizacją i zakresem usług. Ludzi szukający konkretnego warsztatu mają bardzo ułatwione zadanie.


Kontrola trakcji - definicja w Wiki

System kontroli trakcji, ASR (ang. "Acceleration slip regulation") ? system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABS-ie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji