Czego nie wiesz o kwestiach mechanicznych

Dodane: 17-09-2016 07:26
Czego nie wiesz o kwestiach mechanicznych regeneracja pomp hydraulicznych wrocław

Koparkoładowarka stanowi solidną platformę

Osprzęty robocze

Koparkoładowarka stanowi solidną platformę dla szerokiego zakresu osprzętów takich, jak:

łyżka wieloczynnościowa z zębami lub ostrzem i widłami paletowymi
łyżka dzielona
łyżki podsiębierne z zębami
łyżki do skarpowania
lemiesz do śniegu
widły paletowe
odśnieżarka wirnikowa
zamiatarka
workownica do workowania piasku
młot wyburzeniowy
frezarka do asfaltu
wiertnica hydrauliczna.

Szybkozłącze koparkowe oraz hydrauliczne szybkozłącze ładowarkowe umożliwiają szybką wymianę wyżej wymienionych osprzętów. Konstrukcja wysięgnika osprzętu ładowarkowego umożliwia stabilne utrzymanie ładunku i jednocześnie zapewnia dużą siłę odspajania. Wysięgnik teleskopowy osprzętu koparkowego zapewnia duże wartości głębokości kopania. Z kolei specjalna rama umożliwia boczny przesuw wysięgnika oraz jego obrót o 180°.
Uprawnienia
W Polsce koparkoładowarki mogą być obsługiwane wyłącznie przez osoby, które ukończyły szkolenie i uzyskały pozytywny wynik sprawdzianu przeprowadzonego przez komisję powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie3.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka


Części a materiały eksploatacyjne

Czy filtry powietrza można zaliczyć do części zamiennych? Z jednej strony jak najbardziej bo są elementem maszyny mechanicznej i można je wymienić a z drugiej strony ich żywotność jest bardzo niska.

Niska żywotność takich elementów jak filtry powietrza, filtry oleju, filtry paliwa czy inne filtry wynika z przeznaczenia i konstrukcji tych elementów. Po prosu dość szybko zostają zanieczyszczone i tracą swoje właściwości. Właśnie z uwagi na to nazywa się je materiałami eksploatacyjnymi.


Ciągnik gąsienicowy

Ciągnik gąsienicowy

Ciągnik gąsienicowy ? pojazd gąsienicowy przystosowany do ciągnięcia pojazdów bądź urządzeń nie posiadających własnego napędu. Nazwa jego wywodzi się z napędu gąsienicowego, identycznego jak w wojskowych czołgach i był dawniej często używany w rolnictwie do ciągnięcia większych narzędzi rolniczych (pługów wieloskibowych) w Państwowych Gospodarstwach Rolnych. Ciągniki te były przede wszystkim stosowane w trudnych warunkach terenowych, gdzie ciągniki kołowe grzęzły lub traciły przyczepność. Napęd ten stosowany jest jeszcze w spychaczach, koparkach i innych maszynach budowlanych, a także w ciągnikach artyleryjskich.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C4%85gnik_g%C4%85sienicowy